Former VOA employees in the news.

Posted: 25 Aug 2010   Print   Send a link
Washington Times, 22 August 2010, Sol Sandres: "It was 1951. I had just been cashiered as a scriptwriter for Voice of America, in part for ferociously advocating Vietnam's independence. My guest — whom I was just meeting — was a refugee living off the charity of the Maryknoll Fathers & Brothers. I had sought him out, told by various Vietnamese friends his resume was more than a match for Ho Chi Minh's propaganda-acquired reputation. That afternoon, the future president of South Vietnam, Ngo Dinh Diem, lectured me on, among other things, the tangled relationship between Vietnam and China. ... In his long lament on why the ardent American support for the French efforts in his country would fail, Diem pointed particularly to the new threat of Chinese communism."

Roanoke Times, 22 August 2010: WDRL, an "independent television station -- which broadcast over-the-air on channel 24 and was on cable systems in the Roanoke-Lynchburg market, the New River Valley and Southside Virginia -- was taken off the air in late July, after a federal judge in West Virginia upheld a $1.1 million judgment against the station's owners. ... Mel Eleazer put WDRL on the air in Danville in 1994, after a lengthy career in radio and television. A native of Columbia, S.C., Eleazer, 54, worked in radio and TV while a student at the University of Jacksonville in the 1970s. He joined the U.S. Coast Guard and worked for Voice of America, where he met his wife, Nele, a VOA reporter. He spent 16 years with Voice of America and then bought a small TV station near Yanceyville, N.C., in 1991."