Report: VOA and DW not yet on list of authorized media in Rwanda.

Posted: 04 Aug 2010   Print   Send a link
The New Times (Kigali), 30 July 2010, Edmund Kagire: Rwanda's Media High Council (MHC) "Wednesday released a list of accredited media outlets which submitted complete requirements for re-registration as required by the law. The list is made up of 19 electronic media (TV and Radio) and 22 newspapers. ... Among the notable absentees include; Voice of America, Deut[s]che Welle, Rwanda Dispatch, Business Daily, Rushyashya and Voice of Africa among others. [Executive Secretary of MHC Patrice] Mulama said that the MHC has contacted law enforcement authorities to ensure that those that don't appear on the list don't publish or broadcast as it is illegal and contravening the law." -- BBC is among the list of authorized stations.

Reporters sans frontières, 2 August 2010: "With just a week to go to a presidential election on 9 August, the Rwandan authorities are openly flouting the rules of the democratic game. ... By excluding them from the approved list, the communiqué has the effect of banning Rwanda’s leading newspapers, such as Umuseso, Umuvugizi and Umurabayo, and several radio stations, including Voice of Africa Rwanda (a Muslim radio station) and Voice of America."