Report: Turned away by Al Jazeera and Alhurra, he airs allegations against Palestinian official on Israel's Channel 10.

Posted: 19 Feb 2010   Print   Send a link
"Rafiq Al-Husseini, the former chief of staff to [Palestinian National Authority] President Mahmoud Abbas, said Sunday he is innocent of allegations broadcast on Israeli TV days earlier. Flanked by relatives, Al-Husseini told reporters that a videotape apparently showing him propositioning a job applicant... . Al-Husseini termed the broadcast, which appeared Wednesday evening on Israel's Channel 10, 'a meeting between corruption and collaboration with the occupation.' He applauded the Arab media outlets that opted not to air the allegations brought forward by Fahmi Shabanah, a former Palestinian Authority intelligence official who says he was forced to turn to an Israeli broadcaster after Al-Jazeera and Al-Hurra turned him away." Ma'an, 15 February 2010. Update: Fahmi Shabana responds, Ma'an, 19 February 2010.