From www.kimandrewelliott.com

A history of Aljazeera.

Posted: 26 Oct 2006

"Certain influential players within the ruling family in Saudi Arabia's much smaller neighbour Qatar had apparently been following the deterioration of the BBC-ORBIT marriage upon whose collapse they moved in, contracted the bulk of the BBC Arabic TV service staff and flew them to Doha." Azzam Tamimi, The Guardian "comment is free," 25 October 2006.

Copyright 2006–2019 Kim Andrew Elliott.