Aljazeera International and other Arab channels (updated).

Posted: 06 Oct 2006   Print   Send a link
"Orientalists, the open-minded and those who are sympathetic to what is taking place in the Arab world would accept this channel, but I think the masses would prefer to watch the news on CNN or BBC." MBC group, parent of Alarabiya, is also considering an English-language channel. Asharq Alawsat, 3 October 2006. "Australia's monopoly pay TV provider, Foxtel, will not be making the channel available at its November 1 launch, saying its satellite system is running at capacity." The Age (Melbourne), 3 October 2006. Accuracy in Media hosts screening of "Terror Television: The Rise of Al-Jazeera and the Hate America Media." AIM press release, 4 October 2006. Update: "Earlier this year, Waddah Khanfar, Al Jazeera's managing director, was put in overall charge of both Arabic and English channels, causing some disquiet among AJI journalists. This was followed a few months later by the unexpected and unexplained departure of Paul Gibbs, director of programmes." Financial Times Deutschland, 5 October 2006.