More journalists having trouble with the U.S. international broadcasting organizational chart.

Posted: 02 Oct 2006

"The State Department itself has increased its budget for supporting Voice of America radio and TV broadcasts in Farsi. What's telling is that Ms. Rice mentions none of this: Her primary method for dealing with the Iranian regime, it seems, is to deal with the regime, not to seek to change it." Bret Stephens, Wall Street Journal, 30 September 2006. Ms. Rice probably did not mention this because VOA is not a branch of the State Department. Nor is Alhurra: "'We will not allow the dignity of the nation to be violated,' the Shiite prime minister said Sunday in an interview with Al-Hurra TV, which is funded and overseen by the U.S. State Department." AP, 2 October 2006.

Copyright 2006–2019 Kim Andrew Elliott.