The Syrian international video war, continued.

Posted: 28 Mar 2012   Print   Send a link
Wall Street Journal, 24 Mar 2012, Sam Dagher: "The region's two main news channels—Al-Arabiya, which is based in Dubai and owned by Saudis, and al-Jazeera, which is owned and run out of Qatar—feature multisided discussions on Syria. But they can also often project the determination by oil-rich Sunni Gulf Arab states to cripple Iran and its Shiite allies, analysts say. ... Meanwhile, a range of channels friendly to the regime in Damascus—including Syrian state TV, Iranian broadcasters and Beiruit-based Al-Manar TV, owned by the Iranian-backed Lebanese militant group Hezbollah—have echoed Mr. Assad's characterization that international coverage of Syria is a 'media onslaught.' They say they are battling an immense conspiracy waged by enemies in the Arab world, Israel and the West."

CNN, 23 Mar 2012: "Syria, which has long accused Arab and Western satellite news networks for fabricating and falsifying events, now has CNN in its sights. State-run Syrian media asserted Thursday that CNN journalists were involved in blowing up an oil pipeline in Homs province, collaborating with 'saboteurs.' The allegations surfaced when Syrian state TV aired portions of the CNN documentary '72 Hours Under Fire,' about the challenges faced by a CNN team while on assignment in Homs. ... Tony Maddox, executive vice president and managing director of CNN International, called the assertions 'ridiculous.' 'We stand firmly behind our excellent reporting on Syria,' he said. 'It is a pity that its citizens did not get to see this important documentary without these ridiculous interventions.'"

Ahlul Baht News Agency (Tehran), 25 Mar 2012: "An official source on Friday said that the news broadcast by al-Arabiya satellite channel on the defection of a Syrian helicopter pilot who escaped to Turkey and targeted security headquarters in Aleppo is 'completely baseless'. The source added that the channels of the bloody terrorism including al-Arabiya used to air such false news which reflects the bankruptcy of their aggressive campaign against Syria."

Washington Post, blogPost, 27 Mar 2012, Eliabeth Flock: "A report from London-based Channel 4 suggests that Syrian citizen journalists may have embellished the truth to get that international attention. When Channel 4 sent a French photojournalist to Syria last month, the unidentified journalist came back with footage that documented the crimes against humanity taking place in the central city of Homs. The journalist also came back with information that some Syrian citizen journalists were embellishing their footage, Channel 4 revealed today." With video of the Channel 4 report. See also The Daily Beast, 27 Mar 2012, Mike Giglio.

Al Arabiya, 26 Mar 2012: "Al Arabiya managed to regain control of its English Facebook page after a group calling itself 'Syria’s Electronic Army' posted a banner on the page of claiming responsibility for its hacking earlier today. The group also posted a statement on the wall in Arabic saying, 'The Syrian electronic army.' was here. ... Posts on the page surrounding the conflict in Syria have provided our readers with false news on attacks in Syria and deceptive information on Saudi government orders. The posts included news about clashes between the Free Syria Army and the Syrian regime security forces, which Al Arabiya cannot verify. ... The posts by hackers appear in Arabic on Al Arabiya English Facebook page and have confused our readers who normally expect the latest news on the Middle East in English."

Los Angeles Times, 26 Mar 2012, Ramin Mostaghim and Emily Alpert: "News of a bloodied and troubled Syria has begun to run on Iranian state television, focusing on angles sympathetic to the regime of President Bashar Assad as it contends with armed rebels and foreign critics. Iranian media originally shied away from covering the uprising in Syria, a longtime ally of Iran. Tehran cheered revolutions in Egypt and Tunisia, but Iranian officials and academics have contended that the Syrian protests are different and that the West is seeding the unrest. ... Though the Iranian media have focused on events that are sympathetic to the Assad regime, the mere shift toward covering the Syrian crisis at all is noteworthy. State television is the main source of news for most Iranian viewers. However, illegal satellites are often used in urban areas to pick up prohibited channels from the West, bringing the Voice of America and the BBC into some Iranian homes."

See previous post about same subject.