Alhurra program acquisitions (updated again: "one about a Muslim high school football team").

Posted: 31 Mar 2012   Print   Send a link
Realscreen, 5 Mar 2012, Adam Benzine: "Alhurra – a U.S.-based Arabic-language satellite TV channel – has bought Quest (38 x 30-minutes), a series shedding light on cutting-edge scientific discoveries in technology, science and the environment; and Superfactories (5 x 60-minutes), which reveals the ins and outs of some of the most intriguing production powerhouses of our time."

Worldscreen.com, 21 Mar 2012, Marissa Graziadio: "In Europe and the Middle East, Breakthrough sold the reality series ... The Truth About Shoplifting and Crackberry'd: The Truth About Information Overload to Alhurra Televison... ."

Update: C21Media.net, 30 Mar 2012, Jesse Whittock: "US-backed Middle East broadcaster Alhurra TV has acquired a slate of docs from the UK’s Mercury Media, including one about a Muslim high school football team, and aims to commission more content. Along with Fordsham: Faith, Fasting and Football, Alhurra has taken on IDFA-selected Salaam Dunk, about the American University of Iraq’s basketball team; The Flaw, a doc seen at Sundance about the global financial slump; PlanEat, about the benefits of eating less meat; and The Crisis of Civilisation, about how major crises could be part of a failed global system. The deal came as Alhurra’s programme officer Mark Kozaki told delegates at MipDoc here in Cannes that the channel was open to coproductions and acquisitions, having dipped its toes into the market last year. 'Alhurra started in 2004 and primarily we’ve either bought off the shelf or made programmes ourselves, but in the past year we’ve been doing a little bit of the commissioning and we’re going to do more of that now. We want you to bring your hot topics to us,' he said. ... 'Our mission is to present a fair and thorough vision of the world with an extensive overview of the US, the region we televise in and the world. We are part of the international US broadcast services but our credibility would be compromised if we were not objective, and viewers will find programmes that are very critical of US foreign policy.'"