WSJ: "In Skies Over Iran, a Battle for Control of Satellite TV."

Posted: 03 Jan 2012   Print   Send a link
Wall Street Journal, 27 Dec 2011, Paul Sonne and Farnaz Fassihi: "Some 45% to 60% of Iranians watch satellite TV, according to estimates from the state media company and an Iranian research center, exceeding the number believed to use the Internet. Iran so far seems to be winning a struggle to filter out unwanted TV content and broadcast its own propaganda: The country jams channels like the BBC on Western satellites even as Iran's state media company broadcasts pro-government news on some of the same satellites, and at times has aired forced confessions of political detainees. 'Iran is having it both ways,' said a U.S. State Department official. 'While they benefit from the international community's respect for "freedom of expression" and "freedom of the airwaves," they deny that same right to their own citizens, aggressively jamming Persian-language broadcasts from other countries.'" See previous post about same subject.

BBC News, 28 Dec 2011, Linda Pressly: "'I sympathise with people who say something must be done because the BBC is not allowed to operate in Iran and [Iran's] Press TV is operating in London,' [Sadeq Saba, head of BBC Persian] says. 'In Iran the BBC has no bureau, this is an anomaly. We could easily jam Iran, but we never do that because we believe in freedom of expression.'" For audio version of the report: BBC Radio 4 "The Report," 29 Dec 2011.