People's Daily suggests "censorship" and "prejudice" as reasons Deutsche Welle fired four Chinese employees.

Posted: 23 May 2011   Print   Send a link
People's Daily Online (Beijing), 21 May 2011, Li Hongmei and Zhang Hongyu: "Germany's international broadcaster Deutsche Welle (DW) recently fired another four editorial staff of Chinese origin working for the China-Redaktion der Deutsche Welle (DW’s Chinese Department), for what it claims were financial reasons, but in actuality, as a result of expelling 'dissidents' with 'Communist background'. The four dismissed Chinese editors have probably fallen victim to DW’s intense censorship and deep-seated prejudice."