Press TV's Ferrari is repossessed (updated).

Posted: 12 Jul 2009   Print   Send a link
"Presenter Nick Ferrari has quit his show on 24-hour news channel Press TV, which is funded by the Iranian regime, following the response of the country's authorities to protests over its election. English-language channel Press TV, which launched in Europe and the US in 2007 as 'an antidote to Fox [News]', has stated that it aims to break the 'stranglehold' western news outlets have over world media and would offer an unbiased point of view. However, yesterday Ferrari quit his Press TV show following what he claims, according to today's Times, was a shift in what had been 'reasonably fair' coverage after the election on 12 June." Mark Sweeny, The Guardian, 1 July 2009.
     "However British journalists which include the newly appointed Daily Telegraph London editor Andrew Gilligan, the sister of former Prime Minister wife Cherie Booth and the outspoken MP George Galloway are all remaining." London Daily News, 1 July 2009.
     "Ofcom, the broadcast regulator, is investigating a complaint that Press TV has breached its duty to be accurate and impartial, and many Iranians living in Britain are appalled that it can operate so freely." Martin Fletcher, The Times, 1 July 2009.
     "I thought my old friend Yvonne Ridley was just taking the money from the clerical fascists as a presenter at Iranian state channel Press TV. I didn't realise she had been spouting the Iranian regime's line on the election. But here's her reply to my post to her Facebook page asking her when she was going to resign: 'What I find particularly upsetting is the inference that the working class and poor living in rural areas don't really count -- that their votes are inferior to the elite classes in north Tehran... maybe it's 'cos I'm a working class lass from Tyneside.' ... Anyway, at least Yvonne believes this nonsense. Andrew Gilligan has no such excuse. He's on holiday at the moment and says he is 'thinking about' his position. I suggest both Yvonne and Andrew look to the fate of Maziar Bahari, the Canadian-Iranian journalist and filmmaker who was arrested after giving footage of violence against protestors to Channel 4." Martin Bright,, 4 July 2009.
     "Newsweek's Canadian-Iranian journalist Maziar Bahari has admitted to giving 'false and biased' reports about the recent post-election events in Iran. Bahari, who also had connections with the BBC and Britain's Channel 4 news, was arrested in Tehran during the unrest that followed the announcement of the result of the 10th presidential election. In a Tuesday press conference that was held while he was still in custody, Bahari explained the nature of some of his activities in Iran over the past years and the role that Western media had played in the events, which unfolded in the country." Press TV, 1 July 2009.
     "Press TV, the Iranian English-language service which broadcasts internationally from London ... did report Bahari’s confession without a scintilla of scepticism, thus: 'Bahari explained the nature of some of his activities in Iran over the past years and the role that the western media had played in the events which unfolded . . . Bahari specifically highlighted the role of the BBC, CNN [and] Euronews.' This account could almost have been designed as a self-advertisement for Press TV; it was launched two years ago by the Iranian government to counter what Ahmadinejad described on its first day of broadcasting as 'a media global war' against Iran. In recent weeks it has been self-promoting even more directly in the UK: London buses have been covered with advertisements for Press TV under the slogan '24/7. News. Truth.'" Dominic Lawson, The Sunday Times, 5 July 2009.
     "Press TV's coverage of Iran election under fire from British media." Video report on Press TV, 5 July 2009.
     Update: "So what’s he doing — [Andrew] Gilligan — working for PressTv, the international propaganda channel run by the Iranian government? Taking money from police state goons to present a talk show on a channel which has no regard whatsoever for the truth? ... He sighs a lot. I hope he is sighing because he knows he’s done a bad thing rather than because he’s been found out. He explains that at first he thought that PressTV was an agreeable symptom of social change and greater openness in Iran, though he adds, ‘I may have been wrong about that.’" Ron Liddle,, 8 July 2009.